Nichemediernes gennembrud

shutterstock_nicheI en tid hvor sociale medier, underholdning og spin ses som midler til at sælge budskaber og produkter er det tankevækkende – og på sin vis positivt – at nichemedierne har fået et gennembrud.

Nu skal alle ikke tvangsindlægges til de samme medier, film, historier, men kan i højere grad vælge efter interesser. Der er communities, magasiner, e-bøger, nyhedsbreve, blogs, filmkanaler med videre for enhver smag.

Nogle vil måske se det som et tegn på et mere individualiserede samfund, men i virkeligheden giver det bedre mulighed for at målrette kommunikation og produkter. Desuden kan der blive plads til smalle produkter, som ikke kræver et gigantisk publikum for overhovedet at blive lanceret.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Tendenser. Bogmærk permalinket.

En kommentar til Nichemediernes gennembrud

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>