Hyldest til community manageren

Forleden var det Community Manager Appreciation Day.

Og det er nok ikke helt ufortjent, at de gode af slagsen bliver hyldet.

Tænk blot på, hvad den seneste tids debat om tonen på de sociale medier har afstedkommet af kommentarer, indlæg og politisk debat.

For andre handler det om at få liv i communities, designe gode communities og finde ud af, hvad der virker online/offline.

Et par gode bud fra Abelone Glahn på, hvad der kræves af en god community manager (som hun fremhæver ikke må forveksles med en content marketing manager):

“Medlemsmanager
-Effektiv og empatisk bartender – rimelig ro og orden
-Udgør personligheden, stemmen i fællesskabet
-Initierer interaktion mellem de enkelte medlemmer

Indholdsmanager

-Skubber indhold til medlemmer
-Trækker indhold fra medlemmer
-Skaber strategisk retning
-Planlægger

Analyserer statistikkerne

-Måler i forhold til målsætning”

 

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Kommunikationsplanlægning, Medier, Sociale medier. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>