Sundhedskampagner på mandesprog

Mens health week er nu overstået for i år. Men forhåbentlig fortsætter indsatsen målrettet de kære mandfolk, f.ek.s kampagnen ”Rigtige mænd går til lægen”. For det står dårlig til med både sundhedstilstanden og livskvalitetet blandt en række mandlige befolkningsgrupper, og mange kampagnekroner er spildt på noget, der ikke talte mændenes sprog. Det samme gælder 40 års indsats på arbejdsmiljøområdet. Det har heller ikke rykket noget af betydning, slet ikke når det gælder arbejdsulykker, stress og nedslidende arbejde på byggepladser mm. Til gengæld lader mere konkrete initiativer og praksisser til at virke, f.eks. sundhedsbusser ved genbrugspladser, kampagner med rollemodeller og kendisser samt mandlige kollegaer, der på en god måde kommer med konkrete ideer og råd.

Dette indlæg blev udgivet i Kampagner, Kommunikation, Kommunikationsplanlægning, Kommunikationsstrategi, Medier. Bogmærk permalinket.