Troværdighed Troværdighed Troværdighed

Troværdighed er efterhånden blevet til et salgsargument og en valuta i sig selv. Og Gud nåde og trøste den/dem der ikke holder sin sti ren. Regeringen er siden valget blevet konfronteret med adskillige løftebrud, også selvom de rent faktisk har leveret meget. Senest har DSB og Waterfront, sammen og hver for sig, fået ørene i maskinen fordi de har optrådt uetisk og utroværdigt ved ikke at spille med åbne kort. For DSB’s vedkommende er fadæsen særlig stor, da de dels har ageret som privat virksomhed for offentlige penge, dels har undladt at oplyse om parløbet med Waterfront.  I forvejen har DSB ry for at levere et dyrt produkt; et produkt der tilmed er af dårlig kvalitet og som ikke leveres til tiden. Måske desperationen har sat ind. I hvert fald har det givet bagslag, og tilliden til det offentlige er endnu en gang blevet svækket.

Dette indlæg blev udgivet i Etik, Kommunikation, Medier, Praksis. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>