2012 – et år med fokus på positiv kommunikation

Kriser og skandaler har der været nok af i 2012, og medierne har ikke holdt sig tilbage, når det gælder om at formidle historier i denne kategori.

Imidlertid er der flere, som har valgt at sige fra over den negative kommunikation og sensationsjournalistikken, herunder:

Projekt Respekt der gør op med nedgørelsen af arbejdsløse ved at insistere på anvendelsen af ordet jobjæger

Én af os-kampagnen der over de næste 5 år vil arbejde for at aftabuisere psykisk sygdom, bl.a. hos medier, arbejdspladser og sundhedspersonale.

Mobilselskabet Call Me der med kampagnen “Tal ordentligt” har sat fokus på de negative konsekvenser af en hård tone, og opfordrer til at sige fra.

Forum for konstruktiv journalistik der er blevet oprettet med det erklærede mål at udvikle nye former for journalistik, der bygger samfund og mennesker op ved at finde løsninger og understøtte tillid, tiltro og forståelse.

Dette indlæg blev udgivet i Kampagner, Kommunikation, Kommunikationsstrategi, Tendenser. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>