Skyld og skam i medarbejderkommunikationen

God og effektiv medarbejderkommunikation er guld værd. Det kan skabe opbakning til og forståelse af virksomhedens mål, forbedre den interne videndeling, skabe loyalitet og holdånd, sikre succes implementering af forandringsprojekter med mere. 

Dette er vist glippet for Kriminalforsorgen, der i et konkret tilfælde har brugt skyld og skam som virkemidler i et brev til en af deres medarbejdere, direkte i modstrid med deres egen personalepolitik.

Det er ikke den bedste taktik, slet ikke når det bliver omtalt i Politiken.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Kommunikationspolitik, Ledelseskommunikation, Sprogpolitik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>