Synergi mellem kommunikation og HR

Foto: shutterstock

Hvorfor konkurrerer indbyrdes, når man kan samarbejde i stedet for? I praksis sidder ingen jo i en osteklokke.

Fra mit eget arbejdsliv har jeg selv skabt samarbejde mellem kommunikation og HR samt ageret som kommunikations- og HR-medarbejder på samme tid.

Ved en super kursusdag hos DKF illustrerede Coloplast, hvordan kommunikations- og HR-afdelingen havde opnået synergi og bedre resultater ved at samarbejde omkring forandringskommunikation, ledertræning og anvendelse af nye medier.

Det samme var tilfældet i nogle af de HR-kommunikationsprojekter, jeg bedømte som jurymedlem for AIBC i 2011.

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikationsplanlægning, Praksis. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>