E-mail – ven eller fjende

Endnu en række mails tikker ind i mine forskellige indbakker. Samtidig holder jeg mig opdateret via TV, radio, telefon, Linkedin og Facebook. Ikke nødvendigvis samtidig, men nogle gange føles det sådan, og dagen forsvinder mellem hænderne på mig. Også selvom jeg er én af de få, der endnu ikke har en Iphone eller Ipad.

Hvad stiller man op med mailkommunikationen?

Ifølge bogen Mail på arbejde kan jeg ved at spare 5 mail-minutter om dagen øge min produktivitet med 1 %.

En anden måde at komme omkring det på er ved at sikre en god mailkultur

Og så er der dem, der helt vælger at droppe denne form for kommunikation. Men hvad så med kunderne?

På sin vis er jeg en stor tilhænger af e-mails. Selve budskabet er i fokus. Det er nemmere at arkivere og journalisere end SMS’er og chatbeskeder. Jeg kan følge op på dem, når jeg har tid. Men de er også en slags tidsrøvere, og det kan være svært at holde overblikket over indbakken. Derudover er der hele plagen med spam-mails. Måske ikke lige for mig, men generelt vurderes det, at 90 % af alle mail kan betragtes som spam. Dertil kommer eksempler som Statsforvaltningen i Midtjylland, der printer de indkomne mails ud for bagefter at fragte dem videre med lastbil. Men her er det jo ikke mail som medie, der er problemet, men rettere håndteringen af dem.

Dette indlæg blev udgivet i E-mail, Praksis. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>