Hvordan kan man tale om detailhandlens ytringsfrihed?

Image fra http://reklamer-jatak.dk/

Image fra http://reklamer-jatak.dk/

Kampen om danskernes postkasser er for alvor spidset til med regeringens nye reklameafgift og forslag om “ja, tak-skilte”.

Grundlæggende handler det om penge og borgernes opmærksomhed. Derfor er det hele ude i hampen, når Dansk Erhverv udtaler til Danmarks Radio, at det er et spørgsmål om detailhandlens ytringsfrihed. Den bliver der da ikke ændret ved – alene borgernes ret til at slippe for uønskede reklamer i papirform. Det påpeger Dansk Erhverv selv på deres hjemmeside. Her skriver de nemlig, at “…markedsføringen vil flytte over til andre medier.”

Dette indlæg blev udgivet i Jura, Kommunikation, Reklame. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>