Kommunal erhvervskommunikation under lup

Med den noget prætentiøse titel “Lokalt erhvervsklima 2010 – et værktøj til dialog mellem kommuner og virksomheder” har Dansk Industri forsøgt at kortlægge det kommunale erhvervsklima gennem en benchmarkingundersøgelse af Danmarks 98 kommuner.

Ét af punkterne i undersøgelsen er kommunernes erhvervskommunikation, herunder: 

  • Information og dialog med kommunen
  • Kommunens formidling af væsentlig information til din virksomhed
  • Dialogen mellem erhvervslivet og kommunens politikere
  • Dialogen mellem erhvervslivet og kommunens embedsmænd

Her skal jeg ikke komme nærmere ind på kvaliteten af undersøgelsen, men blot hæfte mig ved, at DI belyser et emne, som medierne og kommunikationsbranchen sjældent har fokus på.   

Desuden fremhæves en række eksempler på, hvordan udvalgte kommuner har tacklet opgaven med at skabe opbakning til erhvervsprojekter gennem god kommunikation. 

Det er slet ikke så tosset.   

 
 

 

Dette indlæg blev udgivet i Kommunikation, Undersøgelser. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>