Følsomme medarbejdere eller dårlig feedback?

Vi tilbringer op til 1/3 af døgnet på vores arbejdsplads, nogle gange endda mere. Og hele tiden bliver vi mødt med kravene om at være effektive, tænke nyt og servicere kunderne.

Samtidig er der en stor stigning i antallet af medarbejdere, som går ned med stress og/eller vælger at skifte job.

I den senere tid har der været et stærkt fokus i medierne på mobning og dårlig medarbejdertrivsel. Senest viser en undersøgelse fra  Magasinet Arbejdsmiljø, at hver femte medarbejder oplever en hård tone på arbejdspladsen.

Spørgsmålet er, om de danske medarbejdere er blevet for følsomme, eller om lederne er blevet for dårlige til at give feedback.

Sidstnævnte er noget, som min nuværende arbejdsplads, Bispebjerg Hospital, er meget optaget af, og som organisationen har valgt at gøre til ét af sine indsatsområder de kommende år. Og det tror jeg er en god idé, især i en tid med finanskrise, nedskæringer og stigende krav fra patienternes side.

Dette indlæg blev udgivet i Evaluering, Ledelseskommunikation. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>